ازاريابي شبكهاي ( Network Marketing) يا بازاريابي چندسطحي ( Multi-level marketing)، نوعي شيوهٔ فروش است كه در آن كمپانيها محصولات و كالاهاي خود را بدون تبليغات و بدون واسطه به فروش ميرسانند، و مشتريان پس از خريد در صورت تمايل ميتوانند محصولات كمپاني را بازاريابي كنند و سود بگيرند. درآمد در بازاريابي شبكهاي هم در ازاي فروش مستقيم كالا و هم در ازاي فروش از طريق زيرمجموعه كسب ميشود.
در بازاريابي شبكهاي، بازاريابها بصورت «تبليغات كلامي» يا «تبليغات چهره به چهره» اقدام به فروش محصولات كمپاني ميكنند. در حال حاضر به ترتيب كشورهاي آمريكاي شمالي ، چين، كشورهاي اروپايي از جمله آلمان و ايتاليا و ژاپن در زمينه بازاريابي شبكهاي سردمدار هستند.
تحقيقاتي توسط آژانسهاي نظارت بر مصرفكننده به طور مستقل، نشان داده بين ۷۰ تا ۷۵ درصد از افراد شركت كننده در بازاريابي شبكه اي به درآمد هاي بالا نميرسند.